Birou de Mediere Staiculescu Calin

Acasa > Servicii Mediere

Servicii Mediere

Ai NEVOIE de MEDIERE daca:
- iti doresti sa rezolvi un conflict la locul, data, ora pe care le stabilesti
- nu ai banii necesari pentru a recurge la instanta
- esti presat de timp sau vrei sa se termine mai repede procesul
- iti doresti sa vorbesti liber despre problema ta
- nu iti place sa astepti ore in sir si nu iti plac salile de judecata

 

MEDIEREA este o modalitate de solutionare a conflictului prin care aveti control total asupra:
- solutiei conflictului
- costurilor ce intervin in acel conflict
- durata de solutionare

 

Alege MEDIEREA pentru ca :
- solutiile sunt liber alese de parti
- costurile sunt mai mici decat un proces in instanta
- se poate rezolva rapid conflictul
- nu exclude asistenta avocatilor sau a altor persoane solicitate de parti
- se restituie taxa de timbru daca se ajunge la acord de mediere si procesul este pe rol

 

MEDIEREA IN FAMILIE
Conflictele pot fi:
- intre membrii aceleiasi familii intre care exista legaturi de sange sau prin casatorie
- intre membrii care exista sau au existat legaturi de familie asa cum prevede legislatia

Medierea in aceste conflicte ar putea :
- sa imbunatateasca comunicarea intre membrii familiei
- sa reduca proportiile conflictului
- sa conduca la o rezolvare amiabila
- sa contribuie la reducerea costurilor economice si sociale produse de separarea prin divort
- sa asigure continuitatea legaturilor dintre parinti si copii

Medierea este considerata o metoda adecvata ce permite parintilor :
- sa organizeze sau sa reorganizeze custodia si dreptul de vizita
- sa rezolve neantelegerile aparute ulterior hotararilor care privesc aceste chestiuni

 

MEDIEREA FAMILIALA
- neintelegeri intre soti pentru care acestia considera ca este necesara interventia unei terte persoane
- continuarea casatoriei
- partajul de bunuri comune
- exercitiul drepturilor parintesti
- stabilirea domiciliului copiilor
- contributia parintilor la intretinerea copiilor
- orice alte neintelegeri care apar in raporturile dintre soti cu privire la drepturi de care ei pot dispune

 

MEDIEREA CONFLICTELOR LA LOCUL DE MUNCA
Conflicte la locul de munca pot fi:
- conflicte de interese, ce au ca obiect stabilirea conditiilor de munca cu ocazia negocierii contractelor colective de munca
- conflicte de drepturi, care apar in situatiile de exercitare a drepturilor de munca;
- conflicte de munca izvorate din incheierea, executarea si incetarea contractelor individuale de munca
Conflictele mai pot fi : 
- individuale, adica intre un angajat si angajator
- conflicte colective cand sunt implicati un numar mai mare de angajati.

Medierea isi are rolul ei bine definit in rezolvarea conflictelor organizationale.
        La nivel organizational cele mai des intalnite situatii conflictuale, care pot fi rezolvate cu succes prin mediere, sunt urmatoarele:
- conflictul de subordonare: o persoana poate avea, simultan, doi şefi directi (şeful direct din ierarhia organizationala şi şeful direct din ierarhia proiectului la care lucreaza);
- conflictul de resurse: resursele organizatiei sunt limitate iar angajatii, respectiv departamentele isi revendica fiecare partea lor;
- munca neplatita (abuzul): unui angajat al organizatiei i se cere sa lucreze pe lânga activitatile din fişa postului, şi activitati din proiect (pentru care nu este platit);
- conflictul de interese.

 

MEDIEREA CONFLICTELOR COMERCIALE
        In domeniul afacerilor timpul inseamna bani. Tocmai de aceea, medierea este preferata unui proces judiciar, pentru avantajul timpului scurt in care pot fi rezolvate litigiile.
Conflictele pot fi:
- modul de incheiere, executarea si interpretarea contractelor comerciale
- rezilierea contractelor
- somatii de plata
- alte conflicte

 

Prin MEDIERE avantajele sunt:
- costurilor scazute – cu cat un conflict comercial are o valoare mai mare, cu atat va fi mai mare valoare taxei de timbru intr-un proces in fata instantei
- pentru rezolvarea conflictului aflat pe rolul instantelor comerciale si ajung la un acord de mediere, au dreptul la restituirea taxei de timbru.
- partile gasesc solutii care permit in timp pastrarea si continuarea relatiilor de afaceri
- duce la mentinerea unor relatii de afaceri bazate pe incredere si respect reciproc, medierea consolidand astfel increderea intre parteneri
- o importanta deosebita o are confidentialitatea, si, de aceea, medierea reprezinta o solutie mult mai avantajoasa decat procesele comerciale in instanta care sunt publice.

 

MEDIEREA CONFLICTELOR CIVILE
Conflictele mediate pot fi:
- Conflicte de vecinatate / raporturi locative
- Conflicte privind posesia, granituirea, stramutarea de hotare
- Conflicte in materie succesorala / mosteniri
- Conflicte privind revendicarile
- Conflicte privind evacuarile
- Conflicte privind pretentii
- Conflicte privind tranzactii imobiliare
        Termenul de litigiu civil trebuie inteles in sens larg, adica orice litigiu care nu este de natura penala. Conflictele civile care pot fi rezolvate prin mediere sunt cele care au ca obiect drepturi de care părţile pot dispune; toate conflictele civile pot fi soluţionate prin mediere, exceptie facand cele care prevăd drepturi de care părţile nu pot dispune.
        Medierea reprezinta o alternativa la sistemul judiciar pentru rezolvarea conflictelor de natura civila, o forma de mentinere a pacii sociale. Prin mediere, partile ajung la un consens, respectiv la solutii mult mai eficiente si durabile decat cele obtinute prin intermediul instantelor.

 

MEDIEREA CONFLICTELOR BANCARE SI FINANCIARE
Conflictele mediate pot fi
- dobanzi calculate gresit
- marirea nejustificata a dobanzilor "fixe" pe intreaga perioada a contractului
- comisioane nejustificate
- introducerea in contractele de credit,de fidejusiune  a unor clauze abuzive  
- necomunicarea majorarii ratei dobanzilor
- modificarea clauzelor contractuare fara consultarea si acordul partilor si neconsemnarea prin act aditional semnat de parti
- erori in procesarea tranzactiilor cu carduri
- prelucrarea cu intarziere a ordinelor de plata care aduc prejudicii clientilor
- neplata cu rea credinta de catre clientii debitori a datoriilor banesti
- plata repetata cu intarziere de catre clientii debitori peste data scadenta a datoriei
- refuzul platii nejustificate din partea clientilor debitori bancii creditoare a dobanzilor si penalitatilor calculate legal
- alte conflicte

 

MEDIEREA CAUZELOR PENALE
- in cazul infractiunilor pentru care actiunea penala se pune in miscare la plangerea prealabila a persoanei vatamate si impacarea partilor inlatura raspunderea penala

 

MEDIEREA PRIVITOARE LA PROTECTIA CONSUMATORULUI
- cand consumatorul invoca existenta unui prejudiciu ca urmare a achizitionarii unui produs sau unui serviciu defectuos, a nerespectarii clauzelor contractuale ori garantiilor acordate, a existentei unor clauze abuzive cuprinse in contractele incheiate intre consumatori si operatorii economici ori a incalcarii altor drepturi prevazute in legislatia nationala sau a Uniunii Europene in domeniul protectiei consumatorilor

 

MEDIEREA PRIVITOARE LA PROTECTIA DREPTURILOR DE AUTOR
- dispute privind folosirea unei marci sau inventii
- dispute privind drepturile patrimoniale de autor

 

MEDIEREA CAZURILOR DE MALPRAXIS
- in cazurile in care poate fi angajata raspunderea profesionala

 

MEDIEREA PRIVITOARE LA PROTECTIA MEDIULUI

Cauze privind drepturi de care partile pot dispune